Herstellingen

We bouwden we onze activiteiten op fietsgebied af. Scooters, en dan in het bijzonder de Vespa's kenden de laatste jaren een enorme groei, zodat we een keuze moesten maken. We kozen voor Vespa. Ons atelier werd aangepast om het werken aan elektrische scooters mogelijk te maken, waardoor onze werkpost voor de fietsen moest verdwijnen. We aanvaarden dus geen fietsen meer in herstelling.

Vakbekwame technici

Alle herstellingen aan scooters gebeuren in eigen huis. Daartoe beschikken we over een team van vakbekwame technici, die uw tweewieler met de grootste zorg behandelen. Door onze ruime ervaring, en door het regelmatig volgen van cursussen en trainingen, slagen we erin om op een vlotte en accurate manier eventuele problemen aan uw scooter op te lossen.

Het spreekt vanzelf dat we beschikken over de modernste diagnose-apparatuur, waardoor de hedendaagse Piaggio- en Vespa injectiemotoren (bijna) geen geheimen meer voor ons hebben.

Koetswerkschade

Enkel het herstellen van koetswerkschade besteden we uit aan derden: we zijn nu eenmaal geen carrossiers, en beschikken niet over de vereiste installatie om deze klussen tot een goed einde te brengen. Gelukkig kunnen we daarvoor beroep doen op een gerenomeerd bedrijf in de buurt, waar men ondertussen ook al de nodige ervaring opdeed met koetswerkherstellingen aan Vespa-scooters. Meer info op http://www.depuydtbenny.be/.

Ophaling

Indien nodig kunnen wij uw defect voertuig ophalen. We rekenen daarvoor een zeer redelijke prijs, afhankelijk van de afstand en de nodige tijd. U belt best even (09/253 82 59) om praktisch af te spreken.

Indien we ons moeten verplaatsen in de Gentse lage emissiezone zijn we genoodzaakt om u daarvoor een extra toeslag van 35,- € aan te rekenen: dit is de prijs die wij vanaf heden moeten betalen om ons te mogen verplaatsen binnen de Gentse LEZ. Sorry daarvoor, dit is niet onze keuze.

Enkel onze eigen merken

Om onze talrijke Vespa-, Piaggio, Niu, Brixton en Fantic-klanten zo snel mogelijk te helpen zijn wij ons genoodzaakt om enkel voertuigen van onze eigen merken in onderhoud en herstelling te nemen. Indien u een tweedehands voertuig van een van onze merken kocht bent u zeker welkom. Enkel, in periodes van grote drukte, die veelal samenvallen met het mooi-weerseizoen, helpen we eerst klanten die bij ons hun voertuig aankochten. Om dezelfde reden herstellen of restaureren we geen old-timers. We vinden deze oudjes best wel sympathiek - meer zelfs, we hebben er zelf ook een paar. Helaas ontbreekt het ons aan tijd om deze vaak arbeidsintensieve herstellingen uit te voeren, waarbij de speurtocht naar onderdelen op zich al een hele klus is.

Oudere modellen

Ook herstellingen aan de oude generatie Vespa's (PK en oudere PX-series) aanvaarden we slechts als we er tijd kunnen voor vrijmaken. In het mooi-weer seizoen zal dat dus niet altijd het geval zijn: we willen vermijden dat klanten die hun voertuig nieuw bij ons kochten weken moeten wachten voor een eenvoudig onderhoud. Om dezelfde reden behouden we ons het recht voor om grotere klussen (in de mate van het mogelijke) uit te stellen naar minder drukke periodes.

Het fenomeen 'Zip SP'

We zien de laatste tijd bijzonder veel mensen die een 'aangepaste' Piaggio Zip kochten op de tweedehands markt, soms voor een belachelijk hoge prijs. Deze scooters zijn vaak oudere modellen, die zowel technisch als optisch serieus werden aangepast, en meestal dan nog op een ondeskundige of onwettige manier (lees: zwaar opgevoerd), in die mate soms dat we moeten spreken over rijdende wrakken.

We behouden ons het recht voor om deze scooters al dan niet in herstelling te aanvaarden. We willen goed werk afleveren, er zeker van zijn dat onze klant met een betrouwbare en veilige scooter de weg opgaat. Wij dragen daar trouwens een juridische verantwoordelijkheid in. We bekijken elk geval individueel, maar in soms is er geen beginnen aan. Vandaar.